Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Ko sme danas da nas pogleda u oči

Komentari (37) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 30 jun 2009 13:42
Vladimir 78
Autore teksta, potpuno ste promašili temu. U početku pričate o teškom stanju u kome se nalazi društvo u celini, dok u drugom delu osipate paljbu, i pri tome koristite izraze nedostojne političkih kometara od kojih je najuvredljiviji i za čitaoca i za onog na koga se odnosi, ali i na samog autora jer govori o siromaštvu rečnika i nedostatku takta: autizam.

Prosto je neverovatno da se u ovako teškoj sitaciji, od vlasti koja je sastavljena po ko zna kojem kriterijumu sa tolikom kritikom osvrće na DSS i Vojislava Koštunicu. Gospodin Koštunica je verovatno, pored Miloševića, političar, na čije rušenje kredibiliteta (otuda i izraz autizam za njega) potrošeno najviše novca. Ko je to finasirao, ne znam. Mogu da nagađam, kao i svaki građanin Srbije.

Moram takođe da reagujem na stav autora da se DSS ponaša kao da nikada nije bio u vlasti i da ne nosi nikakvu odgovornost za stanje u zemlji. Činjenica je da se i u sadašnjoj vladajućoj koaliciji, neki njeni članovi ponašaju kao da su u opozici, nepotizam cveta, tajkunizacija je na vrhuncu...
I šta nam poručuje autor: Koštunica je kriv za sve.
Izvinite molim vas, ali zaključak vam je tendeciozan.
Preporuke:
0
0
2 utorak, 30 jun 2009 14:06
Jozef K.
"Izjave predsednika Republike Borisa Tadića pokazuju nam da ni on nije imun na olako gubljenje veze sa stvarnim stanjem u društvu pogotovo kada u nastojanju da kritikuje opozicione stranke za njihovo nerešavanje hroničnih problema u Srbiji pokušava da amnestira Demokratsku stranku od odgovornosti za učešće u vlasti u prethodnoj koalicionoj vladi Vojislava Koštunice."
Ova "kritika" plod je samocenzure od kako autora povremeno propuštaju u "Politiku"!
Preporuke:
0
0
3 utorak, 30 jun 2009 14:10
NATO nije (samo) NATO
Ja mislim da je svakome ko (ume da) čita između redova jasno da zahtev V. Koštunice za referendum o članstvu u NATO-u najmanje ima veze sa članstvom u NATO-u. To, naravno, ne znači da V. Koštunica ne misli sasvim ozbiljno kada kaže da su građani ti koji treba da odluče o članstvu u NATO-paktu; on to misli, ali hoće da kaže još nešto.

V. Koštunica hoće da kaže da je na građanima da odlučuju o ključnim političkim, strateškim pitanjima, na primer o političkim i vojnim savezima sa drugim državama. Tako sudbonosna pitanja ne smeju da budu prepuštena tzv. političkim elitama.

Zbog čega je ovaj princip toliko važan, zbog čega ovaj princip uopšte nije anahron? Zbog čega ovaj princip - a to je osnovni princip demokratije - ne samo da ima veze sa pitanjem izlaska iz ekonomske krize, već je jedini put izlasku iz ekonomske krize?

Onoga ko je elementarno upućen u globalne a posebno u lokalne ekonomske (ne)zgode, ne treba podsećati da su ekonomsku politiku ove zemlje vodili tzv. stručnjaci - ekonomska politika je bila i ostala potpuno neprozirna "običnom čoveku".

Ekonomisti posebnog kova i nihovi ideolozi uspeli su da spoje dve evropske tradicije: prvo, tradiciju staljinizma (naša ekonomska avangarda bolje od samih radnika i seljaka zna šta je u interesu radnika i seljaka; ekonomisti posebnog kova imaju privilegovan uvid u gvozdeni zakon istorije); i, drugo, njihovi ideolozi su izbor između "Zapada" i "Istoka" predstavili kao izbor između dva sveta, superiornog i inferiornog, civilizovanog i primitivnog itsl, čime su se stavili u najveću blizinu jedne druge evropske tradicije, ideologije koja je cvetala u Nemačkoj tokom prethodne velike krize.

Svima je jasno gde nas je dovela tzv. elita, ekonomski stručnjaci posebnog kova i njihovi ideolozi! Potpuno je jasno da su tzv. elite stručnjaka radile u interesu ekonomske i političke elite a ne u interesu (ogromne većine) građana.
Preporuke:
0
0
4 utorak, 30 jun 2009 14:11
Zabrinuti
Koštunica nosi određenu količinu odgovornosti i to pre svega zbog nedovoljnog činjenja. Dok su Labus, Dinkić i Đelić čeputali srpsku privredu, Koštunica se pravio da neke stvarni ne primećuje.

Ipak, daleko veću odgovornosti snose njegovi koalicioni partneri sve sa Tadićem na čelu.
Preporuke:
0
0
5 utorak, 30 jun 2009 14:35
NATO nije (samo) NATO 2.
Princip na kome insistira V. Koštunica jeste elementaran ali to ne znači da je anahron. Naprotiv! Mi smo uspavani ideologijom elitizma (elitizma "stručnjaka" i "autentičnih predstavnika evropskih vrednosti"), skloni smo da prihvatimo da neko drugi treba da odlučuje o našoj sudbini, naseli smo na (rasističku!) priču o sopstvenoj nezrelosti, nekompetentnosti, gluposti...

Zbog toga insistiranje Vojislava Koštunice na elementarnom principu demokratije danas ne samo da nije anahrono nego je najaktuelnije! Pa, mi sada vidimo gde su nas doveli "ekonomski stručnjaci" koji su bezuslovno prihvatali diktat EU (u ime neke imaginarne buduće integracije) kao i diktat drugih međunarodnih političkih i ekonomskih institucija.

Zbog toga zahtev da se o ključnim pitanjima odlučuje na referendumu najpre treba razumeti kao poruku da je vlast izgubila svaki legitimitet, tj. kao poziv narodu da sam odlučuje o svojoj sudbini - nismo glupi, nezreli, nepismeni, zaostali (kao što to pokušava da nas ubedi "druga Srbija"), možemo i moramo samo da se staramo o sebi. A to, u krajnoj liniji, znači da sami treba da odlučujemo i o (pre)raspodeli bogatstva.

Ako neko, međutim, očekuje da V. Koštunica izađe sa spiskovima tajkuna koje namerava da uhapsi ili sa planovima o budućim strateškim privrednim investicijama, ako dakle neko misli da V. Koštunica treba potpuno da otvori karte i da sasvim otvoreno saopšti koje sledeće korake namerava da preduzme, onda taj ili ne razume elementarna pravila političke igre ili se samo pravi da ih ne razume...
Preporuke:
0
0
6 utorak, 30 jun 2009 14:37
Slavko
Ovde se vec duze vreme neki zive van realnosti.Da li je neki politicar ,osim u izbornoj kampanji otisao na pijac i pitao prodavce i kupce kako zive, da li otisao kod nekih strajkaca i pitao kako im je?Da li konsultovani drugi ekonomisti na primer Branko Dragas i pitan o ekonomskoj situacijiu zemlji ili neki drugi ekonomista,zacaureni u svoje stranke izgubili su dodir sa realnoscu, zato i tako prolaze na izborima.
Preporuke:
0
0
7 utorak, 30 jun 2009 14:40
Sremica
Taj Čanak (još jedan!) je oportunista! Uvek uz vlast, a kad kola krenu nizbrdo, pravi se Englez. Sad mu nisu dobri ni oni kojima se pre samo koju godinu presaldumio. Radnici moraju znati da imaju guju u nedrima!
Preporuke:
0
0
8 utorak, 30 jun 2009 14:50
Milos
Profesionalno se bavim ustavima Srbije i međunarodnim ugovorima i ponudama koje su nuđene Srbima tokom rata u Hrvatskoj, BiH, i u krizu oko Vojvodine i Kosova.Mogu da dokazem da je dr Koštunica podržavao ili odbacivao sve te ponude, ne u zavisnosti od toga da li je bio disident, vlast ili opozcija,vec da li su one bile na štetu srpskog naroda i države, a prihvatao one koje su bile od koristi, ili makar najmanje zlo. A da je u svom delovanju često zanemarivao ekonomske teme je činjenica(nedovoljana naglasak na to je čak i u principima saradnje sa SNS),ali i tu ima pomaka, pre svega u delovanju gospodina Popovica, ali to NE MOŽE oduzeti principijelnost i odlučnost dr Koštunice u borbi za srpske nacionalne interese
Preporuke:
0
0
9 utorak, 30 jun 2009 15:44
Gazda Gruja
Koštunica?
Hm... anahron jeste. Ali mu je i srce na pravoj strani. Desnoj.
Nije mu neka partija, istina. Način prezentacije im je katastrofa.
Ali "ekipa" iz DSS-a koju znam nije tu samo zbog para. Nego, vole Srbiju. Stvarno.

Šta znam. Da malo podmlade stranku i biće oni ok. Dao bi im ja još jednu šansu. Al` da ne primaju članstvo čim dobiju malo vlasti kao prošli put!
Preporuke:
0
0
10 utorak, 30 jun 2009 15:59
Samo jedan put
Demokratija - kleptokratija. Resenje je u obnovi duhovnih i etickih vrednosti. Samo onda ce moral, radna etika i solidarnost sa onima koji nemaju ni da se prehrane postati prvi prioriteti ovog trulog, neodbranjivog sistema.
Preporuke:
0
0
11 utorak, 30 jun 2009 16:01
au mile
Mlađa Dinkić je najveći grobar srpske privrede, samim tim i države. Ostali , kao što su Vlahović, Pitić, Labus, Đelić su ipak manje štetočine poredeći se sa prvospomenutim. Što se tiče Koštunice, on apsolutno snosi svaku odgovornost, što je dosledno sprovodio takozvanu ekonomsku politiku samozvane ekspertske grupe G17+, što je dovelo do prelivanja imovine u ruke pojedinaca, čime se počinila pljačka koja hiljadostruko nadmašuje pljačku tokom nacionalizacije 1945, i čije razmere tek treba da utvrde opljačkane generacije koje tek dolaze.
Preporuke:
0
0
12 utorak, 30 jun 2009 16:37
Budimir Ludvig
To da li Koštunica voli svoju zemlju banalno je da mi ovde spominjemo. Kad bi se taj čovek manje brinuo o nacionalnim velikim temama možda bi bio, bar malo, sposoban da uvidi koliko je daleko od običnih ljudi, u svome visokom dvorcu nacionalnog vođe.
Uostalom kod nas, kad neko zasedne na čelo partije mi ostali smo izgleda, prinuđeni da ga gledamo i slušamo celi život.
Po pitanju NATO, mislim da referendum nije objektivna ideja jer je naš narod utonuo u težak emocionalni čemer.
Velika je mogućnost da se takvo ozbiljno pitanje ne reši na ozbiljan način. Da li će svaka "baba Smiljana" da odlučuje o budućnosti Srbije na referendumu? Ako hoće, takva će nam i sudbina biti.
Naše društvo verovatno nije ni sposobno da na konstruktivan, odgovoran i ozbiljan način povede opštu i javnu raspravu.
Preporuke:
0
0
13 utorak, 30 jun 2009 16:41
Dragoslav Jovanvić
Pitam se da li gospodin Vučinić može sebe da pogleda u oči posle ovog i ovakvog članka? Na stranu konfuziju i gomilu nelogilnosti u ovoj kolumni, ali izgleda da drugačije i ne može da bude kada je jedini cilj ovog pisanija da se napadne Vojislav Koštunica. Da li se to "žuta" i "stručnjačka" Srbija uplašila plodova svoga vladanja pa bi sada brže-bolje da nađe dežurnog krivca? Po Vučiniću je Boris Tadić kriv što "...pokušava da amnestira Demokratsku stranku od odgovornosti za učešće u vlasti u prethodnoj koalicionoj vladi Vojislava Koštunice...". Gospodine Vučiniću, da li ste zaboravili da je većinu u toj vladi imala Demokratska stranka sa nezaobilaznim G17+? Da li ste zaboravili da od 5. oktobra 2000. ekonomsku politiku isključivo kreira taj isti G17+? Da li znate da sadašnja vlast i predsedik Tadić drže sve konce u ovoj zemlji? Da li znate da je sadašnja vlast obećala kule i gradove a potrošila više od pola svog dosadašnjeg vremena na dogovore o mestima u upravnim odborima javnih preduzeća ne ispunivši NI JEDNO obećanje? Da li znate da su ministri ove vlasti prognozirali napredak Srbije upravo zbog svetske ekonomske krize umesto da urade nešto da njene pogubne efekte ublaže? Da li je ova ili neka druga vlast počela da jednostrano primenjuje SSP na štetu Srbije? Da li ova ili neka druga vlast troši nemilice sretsva budžeta na zataškavanje diplomatskih skandala, na bezbrojne izveštaje revizorskih kuća ne bi li nekako prikrili neprimereni lopovluk u NIS-u, na infrastrukturne poklone (možda jednog dana) dolazećem FIAT-u? Da li je ova ili neka druga vlast poklanjala najbolje građevinsko zemljište u Beogradu raznim tajkunima i stranim ambasadama? Da li poslanici sadašnje ili neke druge vlasti glasaju iz Turske, skupštinskog restorana i ko zna odakle? Ko to donosi neustavne Statute i koji predsednik države svakodnevno krši Ustav radeći posao predsednika jedne stranke? Da li je zaista za sve kriv Vojislav Koštunica? Stanite pred ogledalo i pogledajte se u oči!
Preporuke:
0
0
14 utorak, 30 jun 2009 16:47
istorijski nužan i bezalternativan put
Nažalost, gospodin Vučinić je ispravno procenio DSS. Naravno postoje ljudi koji ovu stranku poštuju, ljudi koji su njeni članovi itd. No, šta da se radi. Notorna je činjenica, da je V. Koštunica zajedno sa svojim , hajde da ga nazovemo- lobijem, odnosno sa svojim ključnim ljudima kao što su Rade Bulatović, Slobodan Vuković, Kosta Čavoški, Boris Begović, itd, učestvovao u vlasti devet godina. Dakle bio je predsednik SRJ, i dva puta premijer. Za to vreme se desilo upravo sve ono o čemu piše Marinko Vučinić. Rasprodata je ekonomija, na alost ubijen je premijer, razorena vojska , nezaposlenost 1 milion. He, he, he, čovek koji je upravljao reformom vojske sada govori o ANTI- NATO- kampanji. Ma daj bre, ljudi? On hoće da navuče SNS na ANTI- prostor, te oslobodi PRO- prostor (proevropski, prozapadni) za DOSOVCE. Takođe, Koštunica bi nekako da skine sa sebe tu istorijsku odgovornost i predstavi se kao da je sve vreme bio u opoziciji i to ni manje ni više nego samom sebi. Kakav igrač!? Kakav čovek!? Ali, sve u svemu mislim da nema razloga za veliku brigu, Zna njega Toma veoma dobro, Znaju ga i stari radikali. Znaju ga i građani ove zemlje.Marinkov tekst je odličan.
Preporuke:
0
0
15 utorak, 30 jun 2009 16:59
Nebojša Malić
Slažem se da je Koštunici srce na pravoj strani i da ispravno gleda na nacionalnu priču. Ali zar nije onomad Vukadinović tačno opisao DSS kao ”rentijere okolnosti”? Kao predsednik, Koštunica se pravio nevešt kada su oteli Miloševića, a dozvolio je da ga Đinđić do te mere izmanipuliše da mu je ukinuo državu. Kao premijer, pravio je koaliciju prvo sa G17 a onda sa DS, i oba puta mu se to razbilo o glavu. Vuk Drašković mu je bio šef diplomatije. Eto tri (ili četiri) njegova ogromna promašaja kao političara. Dovoljno da mu kažemo ”što je dosta, dosta je.”
Neophodna je neka alternativa ovom političkom dijapazonu između Tadića i Čede, ali to nisu ljudi koji su imali svoje šanse i prokockali ih.
Preporuke:
0
0
16 utorak, 30 jun 2009 17:21
Vlamil
U ovom dnevno-političkom sočinjeniju sve se pretvorilo u vapeće parole!
Ne dirajte mi Tadića, ne dirajte mi Tadića, ne dirajte mi Tadića ...
Zna se ko je kriv, zna se ko je kriv, zna se ko je kriv ...

Promena kursa urušila je instrumente analize ovog autora, ukunula skrupule, pa mu "analize" sve otvorenije propagiraju Žuto preduzeće. Šta više, izgleda da iz članka u članak, kao iz čanka u čanak presipa jednu te istu temu: kriva opozicija (V.K.) - ispravna vlast! Obični aktivisti DS-a neka se pripaze - jedan aktivista-"analitičar" pristiže na mesto onoga koji je sada ambasador! Trka je počela, znači li to da će i izbori uskoro, uprkos izjavama da su rezultati dobri?
Preporuke:
0
0
17 utorak, 30 jun 2009 17:45
Jozef K.
@Nebojša Malić
Nije Koštunica pravio takve vlade "od besa" i u njih postavljao pomenute (tuđe) ministre. Kako nijednom nije mogao sam formirati vladu, formiranje takvih vlada u onim okolnostima je najmanje loše što se moglo uraditi za Srbiju. Da Koštunica nije radio to što jeste, ne samo da bi onaj prvi DOS harao do kraja mandata, nego bi i ovaj ili neki sličan "mini DOS" došao ranije. Uporedite te vladavine objektivno!
Preporuke:
0
0
18 utorak, 30 jun 2009 17:52
Sad Srbi!
Samo obratite paznju koga je b92,otkad postoji najvise napadao.Ni Slobu,ni Seselja,ni Tomu.Znaju njihovi sorosi od koga preti najveca opasnost po EUforicare.DSS nikada nije imao,niti ce imati neke procente koji omogucavaju konkretniju vladavinu.Nezalost,cena koju je Kostunica platio za donosenje ustava je prevelika,sto se vidi i po ovom tekstu.Ali ponavljam njegovih 15% je opasnije,po b92,od Tominih 35%...katastrofalan tekst
Preporuke:
0
0
19 utorak, 30 jun 2009 18:08
(na) ivan
Čitajući članak zaključio sam da je Koštunica bio neka vrsta cara, apsolutni gospodara Srbije, sa vlašću na kojoj bi mu zavideli i Faraoni, a o sitnoj diktatorskoj boraniji da i ne govorim. Još samo jedan ovakav tekst i potuno ćy zboraviti da je DSS uvek bio u manjini u toj vlasti, da su ga izbacivali čim su mogli i primali kad su morali, ignorisali i radili šta su hteli, i na kraju ponizili javnim nadglasavanjem u vezi gasnog sporazuma (o sabotiranju politike prema Kosovu, uključujući i odlazak u Rumuniju da ne pričamo). Još samo jedan tekst, samo jedan gospodine Vučiniću, i savest će mi konačno biti mirna
Preporuke:
0
0
20 utorak, 30 jun 2009 18:11
Nemo
Srbija vapije za novim politickim pokretom na cijem celu vidim Vericu Barac, Rodoljuba Sabica, Danicu Popovic, Ivana Vujacica i druge koji su se u javnosti afirmisali, koliko je to bilo moguce, kao moralni i kompetentni. Tacka okupljanja i kljucne reci treba da budu upravo moral i kompetencija. Dok se ne profilise i ne pocne da osvaja vlast, zivim u nadi da ce do toga pre ili kasnije ipak doci, Srbija ce tonuti sve dublje u glib po kome sve dublje i sve teze gacamo, bez nade da se svi sada prisutni "akteri" na sceni dozovu pameti i povedu nas makar jedan korak u suprotnom pravcu.
Preporuke:
0
0
21 utorak, 30 jun 2009 18:24
Milorad Stanojlovic
@Budimir Ludvig; 12 utorak, 30 jun 2009 16:37. “Velika je mogućnost da se takvo ozbiljno pitanje ne reši na ozbiljan način. Da li će svaka "baba Smiljana" da odlučuje o budućnosti Srbije na referendumu? Ako hoće, takva će nam i sudbina biti.” Sudbina ce nam biti demokratska. Visepartijski sistem, demokratski parlamet, demokratija i privatna svojina su ciljevi koji nemaju alternativu. Nikakav demokratski centralizam ne moze da zameni glas “baba Smiljane”. Pokusali smo sa tim i stigli do klanice. Ponovni pokusaj, reformisanja AVNOJA, posebno ustavom iz 1974. godine, takodje je na stetu gradjana Srbije, ma sta pod tim podrazumevali. Gradjanska kultura Srbije je porazena 1945. godine, posle cega smo culi optuzbe na racun malogradjanske kulture, ali bez dokaza, jer ni nje nema. Gradjevina izgleda sada u planu, na sledeci nacin: kultura, politika, ekonomija. To znaci, bez “baba Smiljane” - ne moze. Kao ni bez sudija koji se drze zakona “ko pijan plota”. Bez ostalih poznatih baba itekako moze, kao i centralizovane demokratije. Ko ne shvata ovu logiku, nije van ovog vremena, vec je zlonameran. Ideja o srecnom drustvu bez SLOBODE i slobodnog sveta eskalirace uvek u pravcu, koji, na kraju, nikud ne vodi. Ko shvati, razumece! Pozdrav, RAVNOGORSKI POKRET DM, Beograd, Milorad Stanojlovic, generalni sekretar.
Preporuke:
0
0
22 utorak, 30 jun 2009 19:33
Biljana
Neko, bilo ko, mora prvo Srbe i srpstvo da vrati Srbima pa tek onda se može napred. Dok ne saznamo, ne prihvatimo ko smo, šta smo i kakvi smo, dok ne poštujemo sebe i svoju državu, nema nama napred. Tek tada možemo izabrati vladu koja će poštovati nas, rešavati naše probleme i voditi računa o državi. U Kragujevcu je pobedio ZES na osnovu Dinkićevih bajki, u Beogradu zbog viza, u Novom sadu zbog statuta.... gde je tu Srbija, gde su tu pravi interesi države, gde su tu Srbi na KIM??? Koliko nas je spremno da se žrtvuje,na bilo koji način, za KIM i Srbe koji su tamo ostali??? Na osnovu čega se nadamo da će vlada više misliti o nama nego što mi mislimo na druge?? Ismejavati Koštunicu da nije medijski atraktivan nije teško, ali da li je ideja koju on tvrdoglavo zastupa zaista loša i treba li te stavove proglasiti propalim zbog Koštunicine tromosti?! A da mi damo sve od sebe i učinimo ih medijski atraktivnim,ne zbog Koštunice i DSSa, već što su temelj koji će nam dati identitet, stabilnost i snagu.
Preporuke:
0
0
23 utorak, 30 jun 2009 20:01
Nemo(j)
Gde ih nađe, što ne reče pre, a gde su bili dosad, ko im je branio, itd.?
Preporuke:
0
0
24 utorak, 30 jun 2009 23:20
Ultravisitor
Narod naivan prodje kao Srbi. Honduras i Venecuela su daleko ispred Srbije.

Za one koji citaju francuski novi clanak Thierry Meyssan-a o ''obojenim revolucijama''. Naravno, posebno mesto zauzima Srbija i rudari Kolubare koji su platili Ameri. Ceka se prevod na engleski.

http://www.voltairenet.org/article160721.html

Za one koji citaju samo engleski, od istog autora: Cia i iranski ekperiment

http://www.globalresearch.ca/index.php?context=va&aid=14134

Srbija nema pravo na popravni.
Preporuke:
0
0
25 sreda, 01 jul 2009 12:56
Srećko Besparica
Postavljenjem D. Bujoševića na mesto glavnog urednika "Politike" izbačen je S. Antonić, a uz njega i neki drugi kolumnisti (recimo, D. Žarković). Znali smo zbog čega je nepodoban Antonić, ali smo se pitali zašto ovi drugi. Ako ne pre, sada znamo da je to bilo samo da bi se relativizovalo ono prvo: izbacivanje Antonića; takvi su retki (i neće se tražiti novi), a drugih ima koliko hoćeš! Kad ono, za ove druge - navala i veća nego što se očekivalo! Jasno je zašto sam se ovoga setio čitajući gornji tekst!
Preporuke:
0
0
26 sreda, 01 jul 2009 14:19
Darko Zdravković
Autor nekim svojim redosledom navodi teškoće koje nas snalaze i koje će nas tek snaći (u 503 reči), a potom se, u drugom delu teksta, obrušava na opozicionu stranku koja želi, prema autoru promašenu, nacionalnu osnovu za okupljanje opozicije (i sve to u 1.096 reči). Otkrili smo da će jesen biti vruća, da je Čanak sindikalni lider, da je krivac za sve što nas je snašlo i što će nas snaći anahroni Vojislav Koštunica (i ini iz DSS), da se čak i Tadić pere od kala u kom je bio (dok je imao većinu!!!) u prethodnoj vladi, da je nacionalni program besmislen bez blagoutrobija...

Arhineprijatelj drugosrbijanaca je, uz Crkvu, Vojislav Koštunica. stiče se utisak da će mu, čak i kada bude u dubokoj starosti i zasluženoj penziji, biti posvećene neke autorske emisije i kolumne, jer njegovo ime je sada već višegodišnja mantra evroatlantiđana i neće tek tako nestati. I u pravu su drugosrbijanci: i ne treba da nestane.

U to ime daću sve od sebe kako bi im ta mantra što duže ostala- za početak, znam kako ću glasati na narednim izborima (npr. još jedna vlada sa učešćem DSS ili VK predsednik Srbije i mantri je osigurano produženje).

Doduše, možda grešim dušu- možda je Vojislav Koštunica prvi od političara o kojima će autor pisati u narednim brojevima. Željno očekujem tekstove o Tadiću, Nikoliću, Todoroviću (ili Šešelju, šta mu je zgodnije), Dinkiću, Dačiću, pa i Jovanoviću, nek ide život!
Preporuke:
0
0
27 sreda, 01 jul 2009 16:18
Sanader
To što se Sanader povukao iz politike samo pokazuje koliko je Vojislav Koštunica bio u pravu. Zbog čega? Pa, zbog toga što to znači da su evropske integracije stale i da je Koštunica sve vreme pravilno procenjivao da ne treba igrati (samo) na evropsku kartu. To pokazuje da su oni koji su u Srbiji igrali na evropsku i uopšte na zapadnu kartu, za koju su naivno verovali da sigurno dobija, napravili pogrešan izbor.

Taj izbor (mislim na sve porevropske partije, od DS-a do LDP-a), nije bio pogrešan samo sa pozicije nekog opšteg nacionalnog interesa. Procena evropskog bloka da je u njihovom vlastitom interesu da igraju na najjaču opciju (Evropa, Zapad), bila bi sasvim oportuna, politički racionalna, opravdana, samo pod uslovom da je osnovna premisa ispravna - naime, da Evropa nema alternativu, da Evropa sigurno trijumfuje itd. Pokazalo se, međutim, da se pod pritiskom ekonomske krize evropski projekat urušava (i nastaviće još više da se urušava), da je američka moć u svetu pala na najniži nivo od Drugog svetskog rata... u novim uslovima Zapad ne samo da nije u stanju da ponudi šargarepe, već više nije u stanju ni da zamahne štapom.

To znači da su oni koji su savetovali predsedniku Tadiću da odustane od višegodišnje politike kohabitacije (sa Koštunicom) praktično naneli najveću štetu samom Tadiću, a na izvestan način učinili uslugu Koštunici...
Preporuke:
0
0
28 sreda, 01 jul 2009 16:34
Sanader II
Naravno, posebno je pitanje kakvu je štetu opštem interesu nanela Tadićeva odluka da odustane od kohabitacije (nije u pitanju samo Kosovo!); ovde je reč o tome da čak i ako stvar posmatramo sa cinične pozicije sebičnog, partikularnog interesa Tadića i njegove partije, prekid kohabitacije kao i arogantno rušenje svih mostova sa Koštunicom koje je potom usledilo, dovešće Tadića u krajnje nepovoljan položaj. Više niko ne može da zamisli neki kompromis, povratak na staru politiku kohabitacije. I, što je još gore, sužava se prostor Tadićevog bloka da se povuče u opoziciju ili uopšte sa političke scene na neki koliko-toliko dostojanstven način, kao što je to, na primer, danas učinio Ivo Sanader.

Drugim rečima, odustajanje od politike kohabitacije značilo da je da je Tadić (tj. ceo blok koji on personifikuje) igrao na opciju "sve ili ništa", opciju koja u tom trenutku nije bila sasvim neracionalna ali je, kao što će se tek ispostaviti, bila kratkovida.
Preporuke:
0
0
29 sreda, 01 jul 2009 22:07
da, on sme
1. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, evro je bio 78 din. Danas je 94 din.
2. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, moja plata je bila oko 600 evra. Danas je oko 450 evra.
3. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, komunalije su mi bile 3700 din. Danas su 5000 hiljada.
4. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, markica za prevoz je bila 1400 din. Danas je 2200 dinara.
5. Kad je Kostunica bio na vlasti, struju sam placao 900 din. Danas je 1300 din.
6. Kad je Kostunica bio na vlasti, nosio sam flase vina za useljenje u novokupljene stanove na kredit mojih prijatelja. Danas vise nema razloga za to.
7. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji roditelji su kupili novo pokucstvo (frizider, sporet, tv, kompjuter). I dan danas ih zovu "novi frizider", "novi sporet"...Danas, od penzije, to ne bi mogli.
8. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji prijatelji su se zaposljavali po stranim firmama. Danas dobijaju otkaze ili strahuju za posao.
9. Kad je Kostunica bio na vlasti, drzao sam novac na stednji u banci. U novembru sam ga podigao.
10. Kad je Kostunica bio na vlasti jedne godine sam letovao u Grckoj, druge u Egiptu. Danas sedim u svom stanu, na godisnjem sam odmoru i pisem ovaj komentar.

Posle svega, svaki napad na Kostunicu smatam ili spinom ili cinizmom.
Preporuke:
0
0
30 sreda, 01 jul 2009 23:22
IZBEGLICA
Plavi crveni .žuti ili crni tako je svejedno tko će da bude na vlasti oni o srpstvu pravoslavlju i nacionalnoj strategiji države Srbije pričaju samo u predizbornim kampanjama ,toliko se užive u ulogu da ne osete ni kad kiša pada i tad ih tako ošmurane i mokre svrstavaju u nacionalne junake eto koliko su se žrtvovali za svoj narod jednom da pokisnu malo li je tada se obično sete i nas izbeglica ,našeg bogatog siromaštva i golih života što donesošmo u Srbiju samo da pobede pa će se baviti našim problemima ,ali se obečano vrlo brzo zaboravi verujem da će biti bolje kada se pronađe lek protiv sporog pamćenja i brzog zaboravljanja tada će i za nas biti nade .Sa kojim pravom pojedine stranke sebe nazivaju patriotskim znaju li oni što je patriotizam i šta su uradili u njegovo ime ,lako će da prebroje .Krajnje je vreme za nove lidere i nove stranke sa novim imenima ,zar da pustiumo da vladaju dvadeset godina da bi se uverili da nisu uradili ništa .Ima još Srbija čestitih mudrih i pametnih koji će povesti ovaj napaćeni narod sa sobom putevima socijalne pravde i boljeg života .A ovim dvodecenijskim liderima neka istorija sudi a narod nikad da ne zaboravi
Preporuke:
0
0
31 sreda, 01 jul 2009 23:27
Budimir Ludvig
Baš zato što je bio na vlasti, a ni ovi sada nisu bolji!
Preporuke:
0
0
32 četvrtak, 02 jul 2009 14:50
Ljiljana
1. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, evro je bio 78 din. Danas je 94 din.
2. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, moja plata je bila oko 1000 evra. Danas je oko 600 evra.
3. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, komunalije su mi bile 3700 din. Danas su 5000 hiljada.
4. Kad je Kostunica otisao sa vlasti, markica za prevoz je bila 1400 din. Danas je 2200 dinara.
5. Kad je Kostunica bio na vlasti, struju sam placao 900 din. Danas je 1300 din.
6. Kad je Kostunica bio na vlasti, nosila sam poklone za useljenje u novokupljene stanove, na kredit mojih prijatelja. Danas vise nema razloga za to.
7. Kad je Kostunica bio na vlasti, kupila sam nov sporet, tv i kompjuter, deca su se radovala, a ja se danas kajem, što ne platih keš, mogla sam a ne kreditom jer nikako da ga otplatim sa nepodnošqivo velikom kamatom banke.
8. Kad je Kostunica bio na vlasti, moji prijatelji su se zaposljavali po stranim firmama. Danas dobijaju otkaze ili strahuju za posao.
9. Kad je Kostunica bio na vlasti, drzala sam novac, namenjen školovanju dece, na stednji u banci. U novembru sam ga podigla i svi su izgledi da ću ga koristiti za tekuće potrebe, jer su primanja nedovoljna za porodicu.
10. Kad je Kostunica bio na vlasti jedne godine sam prvi put posle 24. god rada, letovala na Krfu. Danas se pitam smem li da rizikujem i odem u vikendicu, koja je na sreću od tate ostala, šta ću u septembru?

Ja znam da su ovo činjenice, a bilo bi dobro da svako odgovori na indentična pitanja, možda bi pomoglo.
Preporuke:
0
0
33 četvrtak, 02 jul 2009 15:19
Kozaracko kolo sa DS-om
Ne znam da li je Kostunica svesno ili nesvesno odigrao ulogu Trojanskog konja Zapada u srpskoj plisanoj revoluciji. Ali odigrao ju je. Odmah zatim, pocela je podrivacka, subverzivna kohabitacija u kojoj je Djindjiceva stranka pocela sa parazitskim odnosom prema stranci nacionalne obnove - koristeci njenu popularnost u narodu i stvarajuci mikro koalicije u vladi kako bi se jednom, zauvek resila DSS-a. To im nije bilo tesko iz dva razloga: velika, strahovita novcana, materijalna i logisticka pomoc Zapada DS-u i ekstremno desnicarskim (neoliberalnim) partijama u vlasti, i, apsolutna nesposobnost Kostunicinih kadrova da radikalno raskrste sa nesposobnim, politicarima sumnjivog morala i karaktera i udju u otvoreni sukob sa DS-om. To ih je kostalo vlasti, stranke i politicke buducnosti. Bez obzira na naizgled povoljan odnos prema nacionalnom pitanju, za DSS mi se ne glasa. Radije cu svoj glas dati politickoj organizaciji koja je usko vezana za pravoslavnu crkvu i ne ulazi ni u kakve predizborne koalicije, pa makar, kao stranka episkopa Nikolaja uoci rata imala 1% birackog tela. Znacu da u taj 1% ulaze nepotkupljivi ljudi koji ne veruju u ovu vrstu demokratije a podrzavaju duhovnu obnovu Srbije. Osnivanje takve organizacije ili pokreta je samo pitanje vremena u Srbiji jer veliki broj ljudi je zainteresovan za srpsku i pravoslavnu opciju i odbranu nasih interesa u srpskom politickom kontekstu.

Da li iko ko se ovde javlja veruje da posle sledecih izbora Velja Ilic, Nikolic ili Kostunica nece uci u koaliciju sa Tadicem i G17+? Pa sta ih onda cini boljim od stranke Cedomira Jovanovica?! Hajde da se u ovom narodu jednom podvuce linija preko koje se ne moze. Ili jesi - ili nisi sa DS-om i Tadicem i sa svim njihovim saveznicima u Skupstini van nje. Ima li ikoga sa druge strane te linije? E, kad bude, bice i Srbiji bolje. A do tada neka, kao i studenti sa Titom 1968, 'nezadovoljni Srbi' sa 'najvecom strankom u Srbiji' i njenim uticajnim predstavnicima - igra Kozaracko kolo.
Preporuke:
0
0
34 četvrtak, 02 jul 2009 15:50
Gazda Gruja
1. Kad je Koštunica bio na vlasti, evro je bio 78 din. Danas je 94 din.
2. Kad je Koštunica bio na vlasti, zbog jasne podrške DOMAĆEM privatnom sektoru i potreba posla, otvorio sam sebi firmu, lako i jeftino.
3. Kad je Koštunica bio na vlasti, izmirivao sam sve komunalije bez osvrtanja na njihovu cenu. O lakoći plaćanja poreza, plata i doprinosa za radnike, koje sam imao tada, sada, danas - pričam sa onom istom setom k`o svi "matorci" o Trstu i farmerkama.
4. Kad je Koštunica bio na vlasti, gorivo je bilo jeftinije od 0,80 evra, pa sam kupio i auto da ne idem prevozom i vozio sam onim Veljinim, novim putevima.
5. Kad je Koštunica bio na vlasti, struju sam plaćao oko 1000 dinara, a danas je 2000.
6. Kad je Koštunica bio na vlasti, svi moji prijatelji koji već imaju porodice su ili kupili stan na kredit ili su se raspitivali za stambeni kredit. Ovi mlađi su se odvojili od roditelja i krenuli da žive... Danas se vraćaju kod roditelja, masovno. Dok ne "zapale preko".
7. Kad je Koštunica bio na vlasti, moji roditelji su otišli u zaslužene penzije, nakupovali "svašta nešto" od otpremnina i još im je ostalo viška.
8. Kad je Koštunica bio na vlasti, moji zaposleni prijatelji su kupili automobile i zaposlili se u stranim firmama, a mnogi su poput mene, otvorili svoje. Sad su ili dobili otkaz ili su odjavili svoje firme, ili su u potpunom minusu. Opet pričaju o emigraciji.
9. Kad je Koštunica bio na vlasti, slivao se novac OD POSLA, bez muke na firmin žiro-račun. Nije bilo "platiću ti - o svetom gazda gruji", nego odmah sutra uplata. Ponuda, predračun, obavljen posao, račun, uplata. Civilizovano. Legalno. K`o čovek.
10. Kad je Koštunica bio na vlasti letovao sam u Grčkoj. Vodio i devojku,naravno - 15 dana. I danas ću moći, samo kraće i neću ići svojim kolima. Prodao sam ih.

11. Kad je Koštunica bio na vlasti diler nije stajao na mom ćošku.

A onda je došla sloboda i "direktne strane investicije"...
Nije bio idealan, ali je bio bolji. Tačka.
Preporuke:
0
0
35 petak, 03 jul 2009 08:00
ludi skretničar
E kad bi neko u DSS imao pameti da ovo što su rekli Ljiljana i Gazda Gruja stavi na predizborni spot ili plakat, sigurno bi se odlepili od 9-10% biračkog tela.
Nažalost, uprkos rezultatima koje su postigli, tamo nema kreativnih ljudi koji bi to umeli narodu predstaviti i zbog toga ćemo ponovo imati plakate u obliku državne zastave sa nekim ispraznim sloganom.
Pričati o ekonomiji i boljem životu, a kad dobiješ izbore sprovodi politiku kakvu hoćeš (nacionalno odgovornu, u ovom slučaju). To je dobitna kombinacija koju je DS primenio i ne vidim zašto ih ne najuriti njihovim oružjem. Nije iskreno, ali kako drugačije sa glasačima koji poveruju u 100.000 radnih mesta, 1000 evra, 1000 Italijanskih biznismena koji čekaju u Rumuniji da ulete u Srbiju i belim šengenima.
I nakon toga, obavezno izvršiti preraspodelu TV frekvencija!
Preporuke:
0
0
36 subota, 04 jul 2009 20:21
milena
Da bi DSS ponovo"zaigrao"na politickoj sceni
prvo treba da "procisti"svoje redove od"titoista"
,clanova koji su "uvek na vlasti" ,razocaranih clanova drugih stranaka koji su dosli u stranku kad je usla u vlast(ustvari su hteli odma neko dobro mesto)i pri tom su potisnuli stare clanove.
Ali ne bi to bio toliki problem da nisu odma poceli sprovoditi svoju politiku koja nas je dovela
do sunovrata.Mi nismo trazili promene(2000)
da bi bilo"Sjasi kurta da ......).
Znaci mi iskreni zagovornici promena trazili smo:
Da zivimo od svog rada,da se postuje znanje (samim tim i obrazovanje),postenje,struka a ne partijska
pripadnost.Ocekivali smo da ce se znati"ko kosi a
ko vodu nosi",da nece biti odliva "mozgova" za koje drzava trosi ogr.novac,da nekompetentni ljudi
rukovode ,da su lopurde gospodari nasih zivota,
da se patriotizam ne placa hiljadama evra i ko zna
cime. Znaci Vojo Kostunice(izvinjenje zbog nepersir)vrati se bice ti sve oprosteno(ako nije
vec kasno).
Preporuke:
0
0
37 ponedeljak, 06 jul 2009 14:35
hiraeth
Postovani gospodine,

radnici u Srbiji tacno znaju ko ih je doveo u situaciju u kojoj su - poimence: Dr Zoran Djindjic, Cedomir Jovanovic, Zoran Zivkovic, Mladjan Dinkic, Bozidar "Derikoza" Djelic, Boris Tadic, Bojan Pajtic, Miskovic, Beko, MK Kostic, Nenad Canak i ostali lideri i lidercici, tajkuni i tajkuncici sa nezajazljivim apetitima...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner